تبلیغات
مدرسه تکواندو همدان - ۵ تمرین برای تقویت عضلات ساق پا در تکواندو
 
مدرسه تکواندو همدان
تواضع - افتخار - عملکرد
درباره وبلاگ


حمزه خانجانی افشار متولد 1359-دارای مدرک کارشناسی ارشد
22ساله تکواندو کار می کنم.عناوین:مدرک مربیگری از فدراسیون جهانی تکواندو.داور درجه یک
مدال طلای مالزی 2009.شش دوره حضور در اردوهای تیم ملی.کسب بیش از 20دوره قهرمانی در رده های مختلف کشوری

مدیر وبلاگ : حمزه خانجانی افشار
نظرسنجی
نظرتون درباره ی وبلاک






۵ تمرین برای تقویت عضلات ساق پا
حرکاتی که در این بخش قرار داده می شوند، جهت آشنایی مبتدی ها با حرکات و همچنین استفاده بهینه از حرکات توسط اهل فن می باشد.پس لازم است تعداد ست و تعداد حرکات در برنامه تمرینی شما توسط مربی شما گنجانده شود

ابتدا برای آشنایی افراد مبتدی و کسانی که به تازگی قصد تقویت عضلات ساق پا را دارند حرکات مربوط به این عضله را تشریح خواهیم کرد.اصولا حرکاتی که در آن پا خمیده است برای رشد عضله نعلی شکل ساق و حرکات پا صاف برای رشد دوقلوی ساق کاربرد دارند.برنامه های تمرینی که در انتها آورده شده است نیز با تاکید بر روی عضله ی دوقلو طراحی شده اند.


۱-ساق پا ایستاده با دستگاه

 

تقویت عضلات ساق پا,تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات پا,حرکات ورزشی برای تقویت عضلات ساق پا

  
بر روی دستگاه ساق پا ایستاده و پنجه ها را روی سکو قرار دهید.پاها را صاف نگه داشته و با انقباض ساق ها به طرف بالا بروید.در بخش پایین حرکت نیز باید ساق های خود را مورد کشش قرار دهید.


۲-ساق پا ایستاده با دستگاه هاگ پا

 

تقویت عضلات ساق پا,تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات پا,حرکات ورزشی برای تقویت عضلات ساق پا

  
برای اجرای این حرکت ،به پشت درون دستگاه هاگ پا قرار گیرید یعنی سینه ی شما باید با تشک دستگاه در تماس باشد.پنجه های خود را بر روی صفحه ی دستگاه به صورتی قرار دهید پاشنه اجازه حرکت آزادانه را داشته باشند. پاهای خود را در این حرکت نیز صاف نگه دارید تا از دخالت عضلات چهار سر ران جلوگیری به عمل آید.با انقباض ساق ها به سمت بالا بروید و در بخش پایین حرکت نیز تا جایی پایین بیایید که پاشنه های شما با صفحه ی دستگاه مماس شوند.از استراحت در بخش پایین حرکت خودداری کنید.


۳-ساق پا با دستگاه پرس پا

 

تقویت عضلات ساق پا,تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات پا,حرکات ورزشی برای تقویت عضلات ساق پا

  
درون دستگاه پرس پا طوری قرار گیرید گه پنجه های شما به روی قسمت پایین صفحه ی دستگاه قرار داشته باشد و پاشنه های شما از صفحه بیرون باشند.در این حرکت بر عکس دو حرکت قبلی لازم است که اندکی پاهای خود را خمیده نگه دارید. برای اجرای این حرکت باید با بالا بردن پنجه ی پا عضله را منقبض کنید.در هنگام بالا بردن وزنه از ضربه زدن به وسیله ی ران ها خودداری کنید.


۴-ساق پا نشسته با دستگاه

 

تقویت عضلات ساق پا,تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات پا,حرکات ورزشی برای تقویت عضلات ساق پا

  
اگر این دستگاه در باشگاه محل تمرین شما وجود دارد حتما از آن استفاده کنید.فقط سعی کنید از این حرکت در انتهای برنامه ی تمرینی خود استفاده کنید چون این حرکت به قسمت آشیل پا فشار وارد می کند و زمانی که در انتهای تمرین گنجانده شود به دلیل کاهش انرژی قادر به استفاده از وزنه ی زیادی نیستید.


۵-ساق پا با دمبل

 

تقویت عضلات ساق پا,تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات پا,حرکات ورزشی برای تقویت عضلات ساق پا

 

این حرکت تنها با داشتن دمبل قابل اجرا است و جزء حرکاتی است که به راحتی حتی در منزل هم می توانید انجام دهید. تنها کافیست صاف بایستید و دمبل ها را در دست ها گرفته و بر پنجه ی پا فشار بیاورید و رها کنید، این حرکت هم باید آنقدر انجام شود تا سوزش در ناحیه ساق پا کاملا" احساس شود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 30 مرداد 1396 10:55 ق.ظ
It's difficult to find experienced people in this particular topic, however, you sound like you know what you're talking about!
Thanks
سه شنبه 13 تیر 1396 08:21 ب.ظ
Right here is the perfect blog for anyone who wants to find out
about this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I really will need to?HaHa).

You definitely put a brand new spin on a topic which has been discussed for years.
Great stuff, just great!
سه شنبه 6 تیر 1396 04:30 ق.ظ
Hello, Neat post. There's a problem along with your website in internet explorer, could test this?
IE nonetheless is the market chief and a good component of people will omit your
fantastic writing because of this problem.
دوشنبه 5 تیر 1396 05:12 ق.ظ
These are really enormous ideas in on the topic of blogging.
You have touched some good things here. Any
way keep up wrinting.
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 12:22 ب.ظ
Hey just wanted to give you a quick heads up.
The words in your post seem to be running off the
screen in Chrome. I'm not sure if this is a formatting issue or something to do
with internet browser compatibility but I thought I'd
post to let you know. The style and design look great though!

Hope you get the problem fixed soon. Many thanks
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 04:00 ق.ظ
بسیار چلیپا از خود نوشتن در
حالی که ظاهر شدن مناسب ابتدا آیا نه نشستن خوب با من
پس از برخی از زمان. جایی در
سراسر پاراگراف شما در واقع
قادر به من مؤمن اما فقط برای بسیار در
حالی که کوتاه. من با این حال کردم مشکل خود را با فراز در مفروضات
و شما ممکن است را سادگی به پر همه کسانی شکاف.
اگر شما در واقع که می توانید انجام من می قطعا تا پایان
در گم.
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 03:15 ق.ظ
Hey there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that
would be ok. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new
updates.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:00 ب.ظ
Hello there! Would you mind if I share your blog with my zynga
group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content.
Please let me know. Many thanks
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 10:11 ب.ظ
Very nice write-up. I certainly love this site. Thanks!
سه شنبه 22 فروردین 1396 11:13 ب.ظ
This article is in fact a good one it helps new internet people,
who are wishing for blogging.
سه شنبه 22 فروردین 1396 11:46 ق.ظ
I needed to thank you for this very good read!!
I definitely enjoyed every little bit of it. I have you bookmarked
to check out new things you post…
سه شنبه 22 فروردین 1396 05:06 ق.ظ
I am not sure where you are getting your information,
but great topic. I needs to spend some time
learning much more or understanding more. Thanks
for magnificent information I was looking for this info for my
mission.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :