تبلیغات
مدرسه تکواندو همدان - راهکارهای پیشگیری ازتمرین زدگی
 
مدرسه تکواندو همدان
تواضع - افتخار - عملکرد
درباره وبلاگ


حمزه خانجانی افشار متولد 1359-دارای مدرک کارشناسی ارشد
22ساله تکواندو کار می کنم.عناوین:مدرک مربیگری از فدراسیون جهانی تکواندو.داور درجه یک
مدال طلای مالزی 2009.شش دوره حضور در اردوهای تیم ملی.کسب بیش از 20دوره قهرمانی در رده های مختلف کشوری

مدیر وبلاگ : حمزه خانجانی افشار
نظرسنجی
نظرتون درباره ی وبلاک






پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 :: نویسنده : حمزه خانجانی افشار

پیشگیری ازتمرین زدگی : پیشگیری از تمرین زدگی ، بهتر و موثرتر از درمان آن است. نكات مهم در این زمینه عبارت است از : .................

1- فشار ( شدت وحجم ) تمرین را به تدریج بالا ببرید 0 هیچگاه در هرهفته بیش از 15 تا10 درصد برحجم یا شدت تمرینات نیافزائید. 
2- اصل تنوع را درتمرینات رعایت كنید 0 گاهی از ورزشهای دیگری كه از نظر دستگاههای انرژی مشابهت زیادی به رشته ورزشی شما دارند استفاده كنید ( مثلا" تمرین تفریحی بسكبال برای كشتی گیران )
3- در طراحی برخی از جلسات تمرین از خود ورزشكاران كمك بگیرید.
4- پیش بینی روزهای تعطیل در برنامه تمرینات لازم است 0 هر هفته حداقل یك روز تعطیل كنید.
5- بین فصول مختلف تمرینی از دوره های استراحت كامل سود جویید.
6- از جلسات تمرینی كه موفقیتی برای ورزشكار درپی دارد استفاده كنید. 
7- ورزشكاران را تشویق به تغذیه مناسب كنید.
8- بانزدیك شدن به فصل مسابقات ، از فشار ( بویژه حجم ) تمرینات بكاهید.
9- از روشهای نشاط آور ( مثل ماساژ ، آرام تنی ، آب درمانی ، دوش آب ولرم ) برای بازسازی بدن ورزشكاران بین هر دو جلسه تمرین استفاده كنید.
10- صدمات و بیماریهای كوچك را جدی بگیرید و با توجه به آنها شدت و حجم تمرینات ورزشكار را تنظیم كنید.
11- در فواصل زمانی منظم ، ورزشكارن را در آزمونهای آمادگی جسمانی شركت دهید تا از میزان پیشرفت یا پسرفت واقعی آنها آگاه شوید. 
12- از ورزشكاران در معرض خطر ( نوجوانان و جوانان ، میانسالان و كسانی كه به شدت تمرین می كنند) غافل نشوید 0 به برنامه تمرینی آنها توجه بیشتری كنید.
13- خواب ورزشكار باید كافی باشد وگرنه در مرحله تمرینات جدی به سرعت دچار تمرین زدگی می شود.

درمان ورزشكار تمرین زده :  در صورتی كه ورزشكاری مبتلا به تمرین زدگی شد ، باید هر چه سریعتر درمان در مورد وی آغاز شود . همانگونه كه در قسمت علائم و نشانه ها توضیح داده شد ، علائم تمرین زدگی پرشمار است . از همین رو ، تشخیص دادن تمرین زدگی كار دشواری است و بهتراست ورزشكار یا مربی با مشاهده بخشی از این علائم ( پرسشنامه تشخیص اولیه تمرین زدگی ) ، به پزشك مراجعه كند تا با استفاده از معاینات و آزمایشها تشخیص و درمان لازم در مورد او صورت گیرد. با این حال چند نكته مهم در درمان ورزشكاران تمرین زده وجود دارد كه ذكر آنها لازم است.

طول دوره استراحت : بهتر است ورزشكار حداقل 3 هفته به استراحت بپردازد. گاهی حتی لازم است ورزشكار با نظر پزشك تا 3 ماه استراحت كند.
ادامه فعالیتهای سبك : بهتراست تنها از فعالیتهای سبك و ملایم مثل پیاده روی و شنا سود جسته شود.
درمان علائم افسردگی : چنانچه شدت علائم روانی زیاد باشد ، باید حتما" ورزشكار به یك روانپزشك یا روانشناس ورزشی مراجعه كند






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 23 شهریور 1396 04:37 ب.ظ
Hello my friend! I wish to say that this post is
awesome, great written and come with approximately all significant infos.
I would like to peer more posts like this .
دوشنبه 30 مرداد 1396 10:07 ق.ظ
Hello everyone, it's my first go to see at this web site, and piece of writing is truly fruitful designed for me, keep up posting such posts.
جمعه 25 فروردین 1396 01:13 ق.ظ
Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide
credit and sources back to your weblog? My blog is in the very same
area of interest as yours and my visitors would truly benefit from a lot of the
information you present here. Please let me know if
this ok with you. Thank you!
دوشنبه 8 خرداد 1391 05:39 ق.ظ
خوبه استاد .تهران
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :